دوره ی کنسرو املا

  • شنبه 1 آذر 1404
  • 16
  • 0
  • 0.0
توضیحات دوره

این دوره برای والدین طراحی شده است و در حدود 2 ساعت آموزش ویدیویی به همراه کاربرگ در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

شما می توانید برای تهیه این دوره و آموزش کودکان خود، این دوره را خریداری کنید.

بعد از ثبتنام در این دوره ، ظرف 24 ساعت لینک گروه واتساپ برای شما ارسال خواهد شد و از روند این آموزش حرفه ای اطلاع خواهید یافت.

حدود 2 ماه پیش، اتفاقی صحبت‌های دخترم «نفس» را با خواهر بزرگ‌ترش «جانان» از پشت در اتاقشون شنیدم. نفس به خواهرش می‌گفت: از 5 سالگی وقتی ما براش کتاب می‌خوندیم، خیلی لذت می‌برده و آرزو کرده که وقتی بزرگ میشه، یک نویسنده بشه و خودش هم بتونه کتاب‌هایی بنویسه که مامان و باباها برای بچه‌هاشون بخونند. اما الان که کلاس دوم هست، دیگه نمی‌خواد نویسنده بشه.

جانان از نفس دلیلش را پرسید. نفس هم در جوابش گفت: املای من خوب نیست. من هر روز از روی درس‌های فارسی رونویسی می‌کنم، از روی کلمات سخت هم چند بار می‌نویسم. اما دوباره موقع املا نوشتن، کلمات را اشتباه می‌نویسم. از هم‌کلاسی‌هام عقب می‌مونم و خجالت می‌کشم. دیگه دوست ندارم، برم مدرسه.

اولین بار بود که این حرف‌ها را می‌شنیدم. فکر می‌کردم نفس به درس‌ش اهمیت نمی‌ده و به خاطر بی‌دقتی و بازیگوشی کلمات را اشتباه می‌نویسه. از اینکه به این مشکل نفس اهمیت نداده بودم، خیلی از دست خودم ناراحت شدم.

فردا صبح با یک مرکز مشاوره تماس گرفتم و مشکل املانویسی دخترم را باهاشون مطرح کردم، از من پرسیدند که آیا تابه‌حال دخترم نفس را برای سنجش اختلال یادگیری جایی بردم، گفتم نه!! گفتند این مشکل در خیلی از بچه‌ها شایع هست و نیاز به روش‌های درمانی درست داره و صرفاً با تمرین و تکرار درمان نمیشه. از همون روز دنبال یک درمانگر برای دخترم بودم. الان که 2 ماه از اون روز گذشته خداروشکر می‌کنم که نفس در املانویسی خیلی بهتر شده و هنوز دلش می‌خواد در آینده یک نویسنده بزرگ بشه.

آیا فرزند شما:

ــ مدرسه رفتن را دوست ندارد؟

ــ در هجی کردن و یا کلمه‌بندی جملات موردنظر مشکل دارد؟

ــ افکار خود را راحت بیان می‌کند و حرف می‌زند؛ اما نمی‌تواند آن‌ها را بنویسد؟

ــ اشتباهات زیادی در نوشتن کلمات دارند؟ غلط‌های املایی را تکرار می‌کند؟

ــ به فاصله حروف از یکدیگر و نقطه‌گذاری بی‌توجه است؟

ــ بخشی از جمله را جا می‌اندازد؟

ــ کج می‌نویسد، بیش‌ازحد مداد را روی کاغذ فشار می‌دهد، کم‌رنگ می‌نویسد و...

راهکارهای معمول معلمان و والدین برای تقویت دیکتهٔ دانش‌آموزان

ــ به دانش‌آموز پند و اندرز می‌دهند و از آنان کوشش بیشتری را طلب می‌کنند.

ــ کودک را تحقیر، سرزنش و مواخذه می‌کنند.

ــ به سرزنش و انتقاد از معلم می‌پردازند.

ــ هرکدام از والدین، والد یا عضو دیگری از خانواده را مقصّر می‌شمارند.

ــ میزان تکالیف خانه و مدرسه را که به‌نوعی به درس دیکته مربوط می‌شود، افزایش می‌دهند.

ــ از کودک می‌خواهند شکل صحیح کلماتی را که در نوشتن آن مرتکب اشتباه شده است، بارها بنویسد.

ــ از دانش‌آموز می‌خواهند یک جمله بنویسد، که در آن، شکل صحیح کلمه‌ای که در دیکته غلط نوشته است، به کار رود.

ــ از وی می‌خواهند تا واژهٔ درست موردنظر را، یا فقط حرفی از آن را که قبلاً غلط نوشته شده است، با رنگ قرمز، یا رنگ مشخص دیگری چند بار بنویسد تا در ذهنش پایدار بماند.

واقعیت این است که انواع غلط‌‌‌‌های املایی یک نوع و یک سنخ نیستند تا بتوان به کمک یک روش، همهٔ آن اشتباهات را از بین برد و به پیشرفت دانش‌آموز‌‌‌ اطمینان یافت.

دیسگرافی یا اختلال یادگیری در املانویسی چیست؟

اصطلاح اختلال یادگیری در املانویسی، برای دانش‌آموزانی که هوش طبیعی دارند و بسیار بد می‌نویسند، به کار برده می‌شود. برخی معتقدند که بدنویسی این کودکان معمولاً به دلیل عدم هماهنگی حرکتی آنان است، اما به‌هرحال نوشتن باید به‌عنوان یک عمل پیچیده که شامل رشد ذهنی، مهارت‌های حرکتی و بینایی است، در نظر گرفته شود.

نوشتن برای این کودکان یک کار دشوار و سخت به‌حساب می‌آید. فعالیت نوشتن با مهارت‌هایی از قبیل توانایی فهم موضوع به‌صورت کلمه، ترسیم گرافیکی شکل حروف و کلمات، نگهداری و به کار بردن ابزار نوشتن و داشتن حافظه دیداری و کارآمد ارتباط دارد.

اختلال دیکته یکی از شایع‌ترین اختلالات یادگیری در بین دانش‌آموزان ابتدایی است که ۳۰ درصد از تمام اختلال‌های یادگیری را به خود اختصاص داده است.

مهم‌ترین دلایل روان‌شناختی ناتوانی در املانویسی:

ــ مشکل در توجه و دقت

ــ اشکال در حافظه دیداری

ــ ناکافی بودن حساسیت شنیداری

ــ اشکال در توالی دیداری: مثل نوشتن «آدر» به‌جای واژه «آرد»

ــ اشکال در تمیز دیداری: تمیز دیداری به توانایی تشخیص تفاوت یکشی با دیگری مثل تشخیص حرف «ب» از «پ»

ــ اشکال در ادراک دیداری

«کنسرو املا» راهکار رفع غلط‌های املایی فرزندانتان در سریع‌ترین زمان

اگر تا الان باوجود تکرار و تمرین‌های زیاد به نتیجه نرسیدید و کلافه شده‌اید چون برای هر مشکل املایی دانش‌آموز، یک راهکار اختصاصی وجود دارد. در دوره کنسرو املا شما برای هر مشکل املایی دانش‌آموز یک راهکار اختصاصی دریافت می‌کنید. برنامه منظم هفتگی برای دانش‌آموز شما نوشته می‌شود، همچنین کاربرگ‌هایی برای تمرین بیشتر داده می‌شود. اگر حداقل 3 ماه در انجام تمرین‌ها استمرار داشته باشید، به شما قول می‌دهیم تمامی مشکلات فرزند یا دانش‌آموز شما برطرف می‌شود.

سرفصل‌های آموزشی دوره «کنسرو املا»

ــ رفع نارسانویسی

ــ رفع کند نویسی

ــ رفع بی‌دقتی در املا

ــ رفع مشکلات جدانویسی و سرهم‌نویسی

ــ تشخیص حروف چند شکل در کلمه

نحوه استفاده از دوره «کنسرو املا»

ــ از طریق اپلیکیشن قاصدک و به‌صورت آفلاین می‌توانید دوره «کنسرو املا» را مشاهده کنید.

ــ هر هفته، هر دانش‌آموز برنامه هفتگی اختصاصی دریافت می‌کند.

ــ از شنبه تا پنج‌شنبه پشتیبانی از طریق واتساپ انجام می‌شود و با مدرس و پشتیبان‌ها در ارتباط هستید.

ــ به آموزش‌های دورهٔ «کنسرو املا» برای همیشه دسترسی دارید.

آشنایی با زهرا کاظمی، مدرس دوره آموزشی کنسرو املا

ــ اولین درمانگر آنلاین اختلالات یادگیری در کشور

ــ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان

ــ معلم رسمی آموزش‌وپرورش و درمانگر اختلالات یادگیری کودکان

ــ فارغ‌التحصیل دوره‌های مشکلات درسی و روانشناسی

ــ درمان بیش از 100 دانش‌آموز دارای اختلالات یادگیری در خواندن، نوشتن، ریاضی

 

اگر به مشکلات املانویسی فرزندان یا دانش‌آموزان خود اهمیت ندهید…

اگر این اختلالات به‌موقع تشخیص داده شوند و برای درمان و رفع آن اقدام گردد، بدیهی است می‌توان امیدوار بود که دانش‌آموز در نوشتن دیکته بدون هیچ مشکلی حتی در سال‌های بعد نیز موفق گردد. در غیر این صورت در تمام مقاطع تحصیلی این اختلالات همواره بروز خواهند کرد و در آینده همین اختلالات به‌ظاهر کوچک، منجر به مشکلات و ناهنجاری‌های متعدد می‌گردد.

با یک نگاه ساده به موضوع و مفهوم نوشتن می‌توان دریافت که املا خود جز کوچکی از انشاست. اگر مشکلات املانویسی دانش‌آموزان برطرف نشود، در درس انشا هم مشکل خواهند داشت!

آیا می‌خواهید فرزندتان عاشق درس خواندن باشد؟

اگر احتمال می‌دهید مشکلات یادگیری فرزندتان نیاز به توجه و رسیدگی خاص دارد، برای حل این مشکلات تعلل نکنید. هرچه سریع‌تر برای رفع غلط‌های پرتکرار فرزندتان در درس املا اقدام کنید، شانس اینکه این مشکلات را در سریع‌ترین زمان برطرف کنید، بیشتر است.

اگر تعداد غلط‌های املایی دانش‌آموز شما زیاد است و یک‌رویه عادی و تکراری شده است، فرصت را از دست ندهید. دوره آموزشی کنسرو املا همان راهکاری است که منتظرش بودید!

سرفصل‌های دوره
  • معرفی

  • قسمت های دوره

  • دریافت برنامه هفتگی

  • نحوه پشتیبانی

  • معرفی دست خط

  • برنامه هفتگی

  • تست غلبه طرفی

  • قوانین مداد

  • ابزار مداد

  • وضعیت دفتر

  • جلسه اول قسمت 1

  • جلسه اول قسمت2

  • جلسه اول قسمت3

  • فیلم کاربرگ جلسه اول

  • فایل کاربرگ جلسه اول

  • جلسه دوم قسمت 1

  • جلسه دوم قسمت 2

  • جلسه دوم قسمت 3

  • جلسه دوم قسمت 4

  • جلسه سوم قسمت 1

  • جلسه سوم قسمت 2

  • جلسه سوم قسمت 3

  • فیلم کاربرگ جلسه سوم

  • فایل کاربرگ جلسه سوم

  • جلسه چهارم قسمت 1

  • جلسه چهارم قسمت 2

  • جلسه چهارم قسمت 3

  • فیلم کاربرگ جلسه چهارم

  • فایل کاربرگ جلسه چهارم

  • جلسه پنجم قسمت 1

  • جلسه پنجم قسمت 2

  • جلسه پنجم قسمت 3

  • فیلم کاربرگ جلسه پنجم

  • فایل کاربرگ جلسه پنجم

  • جلسه ششم قسمت 1

  • جلسه ششم قسمت 2

  • فیلم کاربرگ جلسه ششم

  • فایل کاربرگ جلسه ششم

  • جلسه هفتم قسمت 1

  • جلسه هفتم قسمت 2

  • جلسه هفتم قسمت 3

  • جلسه هفتم قسمت 4

  • فیلم کاربرگ جلسه هفتم

  • فایل کاربرگ جلسه هفتم

  • جلسه هشتم قسمت 1

  • فیلم کاربرگ جلسه هشتم

  • فایل کاربرگ جلسه هشتم

  • جلسه نهم قسمت 1

  • جلسه نهم قسمت 2

  • جلسه نهم قسمت 3

  • جلسه نهم قسمت 4

  • فیلم کاربرگ جلسه نهم

  • فایل کاربرگ جلسه نهم

  • جلسه دهم قسمت 1

  • جلسه دهم قسمت 2

  • جلسه دهم قسمت 3

  • فیلم کاربرگ جلسه دهم

  • فایل کاربرگ جلسه دهم

  • جلسه یازدهم قسمت 1

  • جلسه یازدهم قسمت 2

  • جلسه یازدهم قسمت 3

  • جلسه یازدهم قسمت 4

  • فیلم کاربرگ جلسه یازدهم

  • فایل کاربرگ جلسه یازدهم

  • جلسه دوازدهم قسمت 1

  • جلسه دوازدهم قسمت 2

  • فیلم کاربرگ جلسه دوازدهم

  • فایل کاربرگ جلسه دوازدهم

  • جلسه سیزدهم قسمت 1

  • جلسه سیزدهم قسمت 2

  • جلسه سیزدهم قسمت 3

  • فیلم کاربرگ جلسه سیزدهم

  • فایل کاربرگ جلسه سیزدهم

  • جلسه چهاردهم قسمت 1

  • جلسه چهاردهم قسمت 2

  • جلسه چهاردهم قسمت 3

  • فیلم کاربرگ جلسه چهاردهم

  • فایل کاربرگ جلسه چهاردهم

  • جلسه پانزدهم قسمت 1

  • جلسه پانزدهم قسمت 2

  • فیلم کاربرگ جلسه پانزدهم

  • فایل کاربرگ جلسه پانزدهم

  • جلسه شانزدهم قسمت 1

  • جلسه شانزدهم قسمت 2

  • فیلم کاربرگ جلسه شانزدهم

  • فایل کاربرگ جلسه شانزدهم

  • جلسه هفدهم قسمت 1

  • جلسه هفدهم قسمت 2

  • جلسه هفدهم قسمت 3

  • فیلم کاربرگ جلسه هفدهم

  • فایل کاربرگ جلسه هفدهم

  • جلسه هجدهم قسمت 1

  • جلسه هجدهم قسمت 2

  • فیلم کاربرگ جلسه هجدهم

  • فایل کاربرگ جلسه هجدهم

  • آخر دست خط

  • معرفی حافظه دیداری

  • تمرین بیست و پنجم

  • تمرین اول

  • تمرین دوم

  • تمرین سوم

  • تمرین چهارم

  • تمرین پنجم

  • تمرین ششم

  • تمرین هفتم

  • تمرین هشتم

  • تمرین نهم

  • تمرین دهم

  • تمرین یازدهم

  • تمرین دوازدهم

  • تمرین سیزدهم

  • تمرین چهاردهم

  • تمرین پانزدهم

  • تمرین شانزدهم

  • تمرین هفدهم

  • تمرین هجدهم

  • تمرین نوزدهم

  • تمرین بیستم

  • تمرین بیست و یکم

  • تمرین بیست و دوم

  • تمرین بیست و سوم

  • تمرین بیست و چهارم

  • تمرین بیست و ششم

  • تمرین بیست و هفتم

  • تمرین بیست و هشتم

  • معرفی کند بودن

  • تمرین اول

  • تمرین دوم

  • تمرین سوم

  • تمرین چهارم

  • تمرین پنجم

  • تمرین ششم

  • تمرین هفتم

  • تمرین هشتم

  • تمرین هشتم

  • تمرین نهم

  • تمرین دهم

  • تمرین یازدهم

  • تمرین دوازدهم

  • تمرین سیزدهم

  • تمرین چهاردهم

  • تمرین پانزدهم

  • تمرین شانزدهم

  • تمرین هفدهم

  • تمرین هجدهم

  • تمرین نوزدهم

  • تمرین بیستم

  • تمرین بیست و یکم

  • تمرین بیست و دوم

  • تمرین بیست و سوم

  • تمرین بیست و چهارم

  • تمرین بیست و پنجم

  • تمرین بیست و ششم

  • تمرین بیست و هفتم

  • تمرین بیست و هشتم

  • تمرین بیست و نهم

  • تمرین سی ام

  • تعریف بی دقتی

  • چرا کاربرگ

  • تا کی ادامه بدم؟

  • تمرین اول

  • تمرین دوم

  • تمرین سوم

  • تمرین چهارم

  • معرفی دوستی

  • تمرین اول

  • تمرین دوم

  • تمرین سوم

  • تمرین چهارم

  • معرفی حساسیت شنیداری

  • تمرین اول

  • تمرین دوم

  • تمرین سوم

  • تمرین چهارم

  • تمرین پنجم

  • تمرین ششم

  • تمرین هفتم

  • تمرین هشتم

  • تمرین نهم

  • تمرین دهم

  • تمرین یازدهم

  • تمرین دوازدهم

  • کاربرگ کنسرو املا

دیدگاه کاربران (0)
13٬500٬000تومان
  • 0ویدیو
  • 0فایل
  • 267:48دقیقه
اطلاعات کلی دوره
  • مدرس زهرا کاظمی
  • تعداد درس‌ها 12 درس
  • پشتیبانی مدرس دارد
  • دسته بندی نوشتن
  • سطح دوره 1